Denna blog är inte aktuell!

Denna blog är inte aktualiserad sedan 2014, för information om nya vandringar besök www. Vandra i Spanien .com

Mina medhjälpare




MINA MEDHJÄLPARE

På vandringarna har jag med mig flera medhjälpare. Det är skönt att vara flera och det gör att vi också kan dela upp gruppen, så både de som vill gå långt och de som vill gå kort kan få göra det.
Dessa är mina vänner som följer med och hjälper till:

EVA LOUISE CARLGREN: Svenska, men som inte bott så många år i Sverige. Som liten bodde hon i Latinamerika och som gift 26 år i Storbritanien. Men hon har alltid haft sina rötter i trakten sedan hennes föräldrar flyttade hit på 60-talet. Eva älskar att vara ute och vandra, och har gärna sin hund med sig.



EMILIA MORATINOS: Spanjorska, ursprungligen från Valencia, som skapat vandrarhemmet Mas de la Canaleta uppe i bergen i Alicante. Van vegetarisk kock. Pratar spanska och valencianska, det lokala språket. Däremot inget annat språk, förutom att hon gärna pratar med händer och fötter, och lyckas göra sig bra förstådd hos svenskarna ändå. Hon hjälper med till med picknicken och är lite allt i allo.



MIGUEL GARCIA: Spanjor, ursprungligen från Almeria, numera boende i Malaga. Pratar latin, antik grekiska, franska och engelska. Lär sig gärna lite svenska. Arbetar numera som massör. Han hjälper mig främst på vandringarna i Cabo de Gata och kan berätta om spansk historia och nutidspolitik. Miguel arbetar även med ett projekt som stöder barn i Senegal.